چهارشنبه, 14 آذر 1403

جستجو
توسعه زیرساخت های جاده ای و ریلی ارس ضروری است
پنج برنامه ارس برای توسعه تعاملات اقتصادی کشور

توسعه زیرساخت های جاده ای و ریلی ارس ضروری است


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با توجه به قرارگیری منطقه آزاد ارس در مسیر کریدورهای شمال جنوب و شرق غرب و پتانسیل کم نظیر برای همگرایی اقتصادی در سطح بین الملل توسعه زیرساخت های جاده ای و ریلی ارس ضروری است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس محسن نریمان در حاشیه برگزاری جلسه بررسی نیازهای ترانزیتی ارس گفت: ارس در موقعیت استراتژیک تعاملات بین المللی قرار دارد و تثبیت موقعیت ایران در مدیریت زنجیره تامین و عرضه منطقه ای و ملی با توسعه زیرساخت های ترانزیتی محقق می شود.
وی افزود: برای بهره مندی از موقعیت ویژه منطقه آزاد ارس و کمک به اقتصاد ملی، پنج برنامه مطالعه شده این سازمان به وزارت راه و شهرسازی اعلام شده و جلسه امروز برای بررسی و تصویب طرح ها تشکیل شد.
نریمان با استناد به موارد 24 و 25 سیاست های کلی برنامه ششم توسعه اقتصادی در زمینه توسعه ریلی، افزود: ما برنامه و جذب سرمایه گذاری احداث خط آهن مسیر جلفا-اصلاندوز به طول 204 کیلومتر و هزینه 600 میلیون یورو و مشارکت در احداث خط آهن جلفا-چشمه ثریای ترکیه به طول 140 کیلومتر را طی مکاطبه ای با وزارت راه و شهرسازی مطرح کرده و در دستور کار قرار داده ایم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با توجه به اینکه 100 درصد فعالیت های حمل و نقل بین المللی و 98 درصد حمل و نقل داخلی این منطقه از مسیرهای جاده ای انجام می شود، تکمیل و احداث شریان و کمربندی عبور ترافیکی و ترانزیتی ارس برای تسهیل در روند ترافیکی ضروری است.
او اظهار داشت: تاکنون اجرا و احداث چهار خطه جاده جلفا-مرند به طول 34 کیلومتر با 350 میلیارد ریال توسط ارس انجام شده و نیازمند حمایت وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل کل مسیر می باشد.
محسن نریمان گفت: یکی دیگر از برنامه های ما برای توسعه زیرساخت ها و تسهیل تردد، بهسازی و اصلاح نقاط حادثه خیز و تونل های جاده مرزی محدوده جلفای منطقه آزاد ارس تا محدوده خداآفرین و ایمن سازی با تابلو و علائم راهنمایی و هشدار دهنده است که در این جلسه نیز بررسی شد.
وی افزود: در این جلسه طرح واگذاری زمین به مساحت 10 هکتار به عنوان هاب لجستیکی محدوده نوردوز این منطقه با ارمنستان و هماهنگی برای توسعه فضایی و بهبود دسترسی به پایانه مرزی نوردوز بررسی شد.
نریمان در ادامه گفت: در مکاتبه با وزارت راه و شهرسازی علاوه بر طرح این مسائل، بر ضرورت واریز تمامی درآمدهای حمل و نقل ترانزیتی پایانه های جلفا و نوردوز به حساب سازمان منطقه آزاد ارس برای شتاب بخشی به احداث زیرساخت های جاده ای و تجهیز پایانه های مرزی تاکید کرده ایم.
شایان ذکر است در جلسه امروز بررسی نیازهای ترانزیتی ارس، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، فرمانداران مرند و جلفا نیز حضور داشتند.
بازدید از پایانه مرزی جلفا-نخجوان، جاده در حال احداث جلفا-مرند و روستاهای شهرستان مرند از دیگر برنامه های معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور بود.

برچسب:
http://arasfz.ir/news/id/8276
:لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

پوستر و اینفوگرافی

یادداشت و گزارش ها

مشاهده همه
24 تیر 1403
در بازدیدمدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس عنوان شد؛

مراحل پایانی آماده‌سازی سایت ۴۰ هکتاری ارس برای سرمایه‌گذاران

10 تیر 1403
معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان خبر داد؛

صدور پایانکار برای 6 مجتمع تجاری دیگر در منطقه آزاد ارس

05 آذر 1402
در بازدید دبیر شورایعالی مناطق آزاد از پروژه های عمرانی ارس مطرح شد؛

اجرای پروژه احداث باند دوم جلفا مرند با بالاترین سرعت ممکن