معرفی مزیت های نسبی مناطق آزاد با برندسازی محقق می شود
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، در شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور که به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار می شود، گفت: مناطق آزاد می توانند با جدی تر گرفتن برند سازی ، مزیت های نسبی خود را به جامعه معرفی کنند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، سعید پورعلی در این نشست، عنوان کرد: اهداف برگزاری شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور، بررسی آخرین وضعیت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق و آشنایی با اهداف سالیانه و چشم انداز مناطق است.
وی افزود: با توجه به مباحث مطرح شده، اقتصاد فرهنگی و صنایع خلاق از جمله مواردی هستند که مورد تاکید قرار گرفته است و در این نشست، گفتگوهای مفیدی با اساتید فعال در حوزه صنایع خلاق صورت گرفته است.
پورعلی با اشاره به نتایج نشست، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود که برای رونق صنایع خلاق و فرهنگی، برندسازی مناطق و استفاده از ظرفیت های صنایع فرهنگی شدت بیشتری به خود بگیرد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، در ادامه گفت: گفتمان های فرهنگی هزینه بر باید به گفتمان های درآمدزا و تولید کننده ثروت در مناطق آزاد تبدیل شوند و این رویکرد جدید در نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد مورد تاکید قرار گرفته است.
پورعلی در پایان گفت: منطقه آزاد ارس که از این نشست میزبانی کرده است، به دلیل همجواری با چند کشور، مزیت های بسیاری در حوزه های مطرح شده دارد و قرابت های فرهنگی کشورهای همسایه ارس می تواند ظرفیت های خوبی را برای تعاملات میان فرهنگی و صنایع خلاق در این منطقه ایجاد کند.
شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور از سه شنبه 5 تیر 97 در منطقه آزاد ارس آغاز شده و تا روز جمعه 8 تیرماه ادامه خواهد داشت.