استاندار آذربایجان شرقی:
برندهای مطرح دنیا با مواد اولیه داخلی در ارس تولید می شوند
استاندار آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون برندهای مطرح دنیا با مواد اولیه داخلی در ارس تولید می شوند.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون برندهای مطرح دنیا با مواد اولیه داخلی در ارس تولید می شوند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس و به نقل از برنا، مجید خدابخش در نشست بررسی اثربخشی پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، با اشاره به تولیدات برندهای مطرح دنیا در ارس، گفت: طی بازدید که از واحدهای تولیدی منطقه آزاد ارس داشتیم، به یک واحد تولیدی برخوردیم که با خوش فکری مدیر این واحد، برند کفش دنیلی در این مجموعه تولید می شود.
وی افزود: نکته قابل توجه اینکه مواد استفادهشده در این کفش ها از جمله چرم آن از تبریز تهیه میشود و دارای ارزشافزوده بالایی است.
خدابخش شناخت بازار و وضعیت حاکم بر آن را توسط شرکتهای دانش بنیان ضروری دانست و عنوان کرد: فعالیت دنیلی در ارس نشان می دهد که جوانان ایرانی اگر بخواهند حتی میتوانند استانداردهای مورد تایید برند های مطرح را نیز به دست بیاورند و از این مسیر وارد فعالیتهای جدید شوند.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه این نشست با تأکید بر ضرورت توجه به نتایج فعالیتهای دانشبنیان در استان اظهار کرد: انتظار میرود شرکتهای دانشبنیان متولیان کسبوکارهای جدید در سطح استان باشند.
خدابخش خاطرنشان کرد: امروز در سطح استان با مشکل سنتی بودن دستگاهها و فرایندهای تولید در مجموعههای بزرگ صنعتی و تولیدی روبرو هستیم که برای حل این مشکل باید شرکتهای دانشبنیان پایکار آمده و بهروزرسانی این واحدها را بر عهده بگیرند.
وی متذکر شد: با چهارچوبهای ذهنی موج دوم نمی توان به مشکلات موج سوم فایق آمد از اینرو ملکان شرکت های بزرگ تولیدی و صنعتی در سطح استان باید بپذیرند که مدیریت یک واحد تولیدی با مالکیت آن متفاوت است و باید کار را به متخصصان و جوانان بسپارند.
خدابخش با اشاره به نیازهای فناورانه استان یادآور شد: امروز در استان در حوزه حسابداری، مالی و هوشمند سازی سیستم های فروش نیازمند ورود جدی فناوران و شرکتهای دانش بنیان هستیم و امیدواریم فعالان این عرصه این مهم را در اولویت برنامههای خود قرار دهند.
در ادامه این نشست مدیران شرکتهای دانش بنیان و فناور نیز با اشاره به اثرات برگزاری نمایشگاه ربع رشیدی در طول سالیان متمادی تاثیر این نمایشگاه بر ایجاد کسبوکارهای جدید، افزایش میزان فروش، شناسایی بازارهای جدید، توسعه ارتباطات بینالمللی و ایجاد حلقههای ارتباطی فناوران و صنعتگران را یادآور شدند.