پنجشنبه, 01 آذر 1403

جستجو
برندسازی، ضعف تولید ایرانی / دیپلماسی رسانه ای ارس حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است

برندسازی، ضعف تولید ایرانی / دیپلماسی رسانه ای ارس حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است


مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس در گفتگو با خبرنگار اتاق خبر ارس گفت: نبود برندسازی ضعف تولید ایرانی است.

مختار خوش پیمان نبود برند و نهادینه نشدن این موضوع در کشور را یکی از ضعف های بزرگ تولید و بازاریابی محصولات ایراتی برشمرد و گفت: تبلیغات نقش مهمی در معرفی محصول و تولیدکننده دارد و تحقق این امر مستلزم همکاری رسانه ها می باشد.

وی یکی از سیاست های رسانه ای اداره کل روابط عمومی و امر بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس را تلاش برای معرفی تولیدات این منطقه در رسانه ها و تبیین اهداف و استراتژی های ارس برای حضور در بازارهای بین المللی عنوان کرد.

خوش پیمان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مذاکرات انجام شده در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور در زمینه بررسی راهکارهای اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی گفت: دیپلماسی رسانه ای ارس دربیست ودومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات بازدید و مذاکره با مدیران و سردبیران نشریات و خبرگزاری های سراسری، بررسی راهکارها تسریع و تسهیل فرهنگ سازی و نهادینه سازی لازمه عملی و اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی بود که با استقبال رسانه ها همراه شد.

وی افزود: مذاکره با خبرگزاری ها و مطبوعات مطرح کشور از جمله تسنیم، فارس، ایسنا، ایرنا، دنیای اقتصاد، جهان اقتصاد، عصراقتصاد، ستاره صبح، نشریه مناطق آزاد، جوان، جام جم، همشهری و مذاکره چند ساعتی با نشریات منتقد مناطق آزاد و نمایندگان نشریات استانها که جامعه هدف ارس می باشند، از اقدامات بازدید از این نمایشگاه بود.

وی گفت: تبیین و روشنگری اهداف مناطق آزاد در جمع اصحاب رسانه توانست نظرات مثبت آنان را جلب کند. در این بین بسیاری از رسانه ها ضمن مثبت ارزیابی کردن ارتباط رسانه ای ارس، عملکرد این منطقه آزاد در همه زمینه های فعالیتی را متفاوت با سایر مناطق آزاد ایران عنوان کردند.

خوش پیمان افزود: سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بیانگر اهمیت خودکفایی در تولید دانش و ارتقاء سطح علمی و تخصص نیروی انسانی برای پیمودن راه هموار در آینده است و در این بین رسانه ها رسالت خطیر و حساسی دارند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جنگ سال های بعد در جهان، جنگ آب میان کشورهاست ظرفیت های بالقوه ارس نسبت به سایر مناطق آزاد را مورد تاکید قرار داد و گفت: آب و هوای مساعد و خاک مناسب برای کشاورزی، زمینه مساعد برای توسعه تولید و صنعت، تجارت و حمل و نقل، ارس را متمایز از سایر مناطق آزاد کرده است.

وی گفت: در دوران جنگ تحمیلی حدود 80 درصد نیاز اساسی کشور از مرز جلفا وارد می شد که بیانگر موقعیت جغرافیایی استراتژیک و ظرفیت های منحصربفرد برای رونق و توسعه فعالیت های اقتصادی ارس بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران است.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران و در همسایگی با کشورهای آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع می باشد. ارس با 51 هزار هکتار وسعت بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران مطرح بوده و در چهار محدوده منفصل جلفا (مرز ایران و نخجوان) با 20 هزار و 500 هکتار، نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) با 411 هکتار، محدوده خداآفرین با پنج هزار و 700 هکتار و محدوده قلی بگلو (مرز ایران و آذربایجان) با 25 هزار هکتار مجری سیاست ها و ماموریت های اقتصادی تعریف شده می باشد.

برچسب:
ارس, نمایشگاه مطبوعات, رسانه
http://arasfz.ir/news/id/6031
:لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

پوستر و اینفوگرافی

یادداشت و گزارش ها

مشاهده همه
24 تیر 1403
در بازدیدمدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس عنوان شد؛

مراحل پایانی آماده‌سازی سایت ۴۰ هکتاری ارس برای سرمایه‌گذاران

10 تیر 1403
معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان خبر داد؛

صدور پایانکار برای 6 مجتمع تجاری دیگر در منطقه آزاد ارس

05 آذر 1402
در بازدید دبیر شورایعالی مناطق آزاد از پروژه های عمرانی ارس مطرح شد؛

اجرای پروژه احداث باند دوم جلفا مرند با بالاترین سرعت ممکن