ﺳﻪشنبه, 01 آبان 1403

جستجو
اجرای طرح قرآنی رسول اکرم(ص) در مناطق آزاد تجاری و صنعتی

اجرای طرح قرآنی رسول اکرم(ص) در مناطق آزاد تجاری و صنعتی


 مدیرکل فرهنگی ـ هنری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور از اجرای طرح قرآنی رسول اکرم(ص) در مناطق هفتگانه آزاد تجاری، صنعتی خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس به نقل از ایکنا، اجرای طرح قرآنی رسول اکرم(ص) با همکاری مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مکتب امام رضا(ع) از سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مناطق هفتگانه آزاد تجاری ـ صنعتی انزلی، ارس، ماکو، اروند، چابهار، کیش و قشم آغاز شده است و تا ماه محرم سال آینده ادامه خواهد داشت.

 این طرح طی ایام مناسبتی و به فراخور انتخاب سوره‌ای مناسب با ایام شهادت و ولادت ائمه هدی، با محوریت بیان مفردات، ترجمه، تفسیر، شأن نزول و احکام از سوی روحانیون و مبلّغان در پایگاه‌هایی چون مساجد، حسینیه‌ها، مؤسسات، کانون‌های قرآنی مناطق آزاد اجرا می‌شود.

 بنابر گفته صالح احمدی، مدیرکل فرهنگی ـ هنری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور «در راستای اجرای این طرح، مبلغان براساس شرح‌نامه‌ای که از سوی مؤسسه مکتب امام رضا(ع) تهیه و تدوین شده است، طی برنامه‌ریزی مشخص، روزانه به شرح آیه همان روز و بیان نکات آن، می‌پردازند. همچنین این طرح در ایام شهادت تا ولادت حضرت زهرا(س) با محوریت سوره انسان برگزار شد».

 مدیرکل فرهنگی ـ هنری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به آماری از برگزاری نخستین دوره این طرح طی ایام فوق‌الذکر، اظهار کرد: طرح رسول اکرم(ص) در ایام شهادت تا ولادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام(ص) در منطقه آزاد ارس با فعالیت ۱۰ مبلغ در ۱۰ پایگاه و با ۳۴ جلسه، منطقه آزاد قشم با پنج مبلغ در پنج پایگاه و ۱۰ جلسه و در منطقه ماکو با ۲۳ مبلغ و در ۱۰ پایگاه و با ۱۵ جلسه اجرا شده است.

 وی در پایان تصریح کرد: محتواهای فرهنگی همراه با اجرای این طرح در نظر گرفته شده است که به صورت پوستر و یادگاری‌های فرهنگی ماندگار، تولید می‌شود و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد. این اقلام فرهنگی به شکلی است که در محیط خانه و کار قابل نصب است، به طوری که از آثار و برکات قرآن در زندگیشان بهره‌مند شوند.

برچسب:
ارس،جلفا،مناطق آزاد،خداآفرین
http://new.arasfz.ir/news/id/10822
:لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

پوستر و اینفوگرافی

یادداشت و گزارش ها

مشاهده همه
24 تیر 1403
در بازدیدمدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس عنوان شد؛

مراحل پایانی آماده‌سازی سایت ۴۰ هکتاری ارس برای سرمایه‌گذاران

10 تیر 1403
معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان خبر داد؛

صدور پایانکار برای 6 مجتمع تجاری دیگر در منطقه آزاد ارس

05 آذر 1402
در بازدید دبیر شورایعالی مناطق آزاد از پروژه های عمرانی ارس مطرح شد؛

اجرای پروژه احداث باند دوم جلفا مرند با بالاترین سرعت ممکن